IMPREZY

Warsztaty ekologiczne

W czwartek, 5.10.17 r. w naszej klasie zostały przeprowadzone warsztaty ekologiczne, które dotyczyły zanieczyszczenia powietrza i paliw kopalnych. Poprowadził je pan Grzegorz Ćwiertniak.
Gdy weszliśmy do sali, od razu podzieliliśmy się ma cztery grupy. Każda z nich miała przygotować prezentację na inny temat. Dostaliśmy od pana kartki z informacjami, które były nam potrzebne do pracy. Pierwszy skład zajął się paliwami kopalnymi. Mówiliśmy tu, skąd biorą się: ropa naftowa, gaz ziemny, węgiel kamienny i węgiel brunatny. Grupa druga opowiadała o energii. Podała, na ile lat wystarczy nam jeszcze każde z wcześniej wymienionych paliw kopalnych. Najwcześniej, bo już za czterdzieści lat, skończy się rapa naftowa. Kolejna drużyna mówiła o zanieczyszczeniach powietrza. Uczniowie wspomnieli, gdzie w Polsce znajduje się najwięcej smogu i dlaczego. Okazało się, że najwięcej jest go w Warszawie, między innymi ze względu na ogromny ruch samochodowy. Ostatnia grupa miała za zadanie opowiedzieć o niskiej emisji. Po zaprezentowaniu naszych prac przyszedł czas na kolejne zadanie. Polegało ono na dopasowaniu opisów do kwaśnych deszczy, smogu, dziury ozonowej oraz wymyśleniu, jaki mają one wpływ na stan zdrowia człowieka.
Wszystkim nam ta wizyta bardzo się podobała, wiele się nauczyliśmy i mamy nadzieję na więcej takich spotkań.

Katarzyna Knapik, kl. VII a

Warsztaty pisarskie z panią Roxaną Wojtas-Tabiś

W środę 27, września 2017 r. klasy siódme w naszej szkole spotkały się z panią Roxaną Wojtas -Tabiś, autorką książek z gatunku fantasy. Na początek warsztatów Pani Roxana opowiedziała parę zabawnych historii związanych z pytaniami, które zdarzało jej się usłyszeć w trakcie wizyt w różnych szkołach. Po tych dygresjach pisarka płynnie przeszła do tematu spotkania. Opowiedziała o historii gatunku fantazy, a także mówiła, ile czasu potrzeba na napisanie książki tego rodzaju. Następnie autorka podzieliła klasy na grupy. W pierwszej znajdowali się „krytycy literaccy”, w drugiej zaś „pisarze”. Zadaniem „krytyków” było podać argumenty, dlaczego pisanie książek fantasy jest banalnie proste, a celem „pisarzy” było wytłumaczenie naszym kolegom i koleżankom, dlaczego tworzenie książek w tej tematyce jest bardzo trudne. Pod koniec zajęć Pani Roxana opowiedziała trochę o swoich dziełach literackich, takich jak np. powieści „Wybraniec" lub „Tajemnica Zafiry". Uchyliła nam też rąbka tajemnicy na temat jej przyszłej książki, która ma wyjść w grudniu tego roku. Na końcu można było nabyć książki „Wybraniec" oraz „Geniusz" wraz z dedykacją. Osobiście zdecydowałem się na zakupienie jednej z tych wspaniałych pozycji. Mam nadzieję, że przypadnie mi do gustu. Przez całe spotkanie towarzyszyła nam miła atmosfera. Moim zdaniem warsztaty przebiegły znakomicie.

Patryk Regulski, kl.7b

Międzynarodowy Dzień Kropki

15 września obchodzony jest Miedzynarodowy Dzień Kropki. Również w naszej szkole najmłodsi uczniowie cały dzień bawili się kropką, uczyli się o kropce i rysowali kropki. Zajęcia rozpoczęły się od obejrzenia filmu o Vashti małej dziewczynce, która nie wierzyła we własne możliwości. Potem dzieci tworzyły piękne prace plastyczne. Wszyscy również wyszli przed szkołę, aby stworzyć kolorowy kropkowany dywan na chodniku. Na korytarzach powstał wernisaż pięknych prac z kropką w roli głównej.

Wybory do Samorządu Uczniowskiego

KLIKNIJ ABY ZOBACZYĆ WIĘCEJ ZDJĘĆ

„Wesele” w korzkiewskim zamku

W piątek, 15 września, w zamku w Korzkwi odbyło się Narodowe Czytanie „Wesela" Stanisława Wyspiańskiego. Utwór prezentowany był przez uczniów ze szkoły w Korzkwi. Występ opóźniły drobne problemy techniczne, ale po kilkunastu minutach mogliśmy już spokojnie oglądać reprezentantów naszej szkoły.. Na widowni zasiadli: pani dyrektor – Regina Styn, pani wicedyrektor – Regina Adamska, kilku nauczycieli, a także uczniowie. Występ był nadzorowany i zorganizowany przez panią Reginę Adamską i pana Marka Czarneckiego. Nasi artyści mieli niesamowicie piękne stroje, które przykuwały uwagę widowni. Jako pierwsi wystąpili reprezentanci klasy 7a. Następnie na scenę wkroczyli elegancko ubrani uczniowie z klasy 3 gimnazjum, a na koniec w krakowskich strojach ludowych wstąpili uczniowie klasy 2 gimnazjum. Cały występ przebiegał świetnie i wydaje się, że każdy był zadowolony. Nauczyciele byli dumni ze swoich wychowanków. To wydarzenie znacznie ubarwiło nudny i deszczowy piątek. Dziękujemy uczniom, którzy występowali oraz organizatorom za dzień pełen wrażeń. Patryk Regulski, kl. 7 b

Wycieczka do “Archezji”

KLIKNIJ ABY ZOBACZYĆ WIĘCEJ ZDJĘĆ

W dniu 11.09.17 r. klasy siódme pojechały do Ojcowskiego Parku Narodowego. Jest to wycieczka, na której cofamy się do czasów średniowiecznych.
Po przyjechaniu na miejsce zrobiliśmy sobie kilka klasowych zdjęć, czekając na panią przewodnik. Niedługo potem jednak pani Marta pojawiła się na parkingu, na którym byliśmy. Następnie ustawiliśmy się w kręgu i każdy z nas musiał coś o sobie opowiedzieć, aby pani mogła nas poznać. Wkrótce wyruszyliśmy w drogę do zamku. Weszliśmy do pomieszczenia w wieży, gdzie oglądaliśmy makietę budynku z czasów średniowiecza. Na ścianie wisiał też portret założyciela zamku - króla Władysława Łokietka oraz jego syna - Kazimierza Wielkiego. Kolejnym punktem była studnia obok zamku, gdzie mogliśmy zadawać pytania pani przewodnik. Miedzy innymi pojawiło się pytanie, dlaczego pani Marta przyszła do nas z psem. Okazało się, że chciała nauczyć go zachowania wśród dużej grupy ludzi. Potem chętne osoby mogły wejść na punkt widokowy obok wieży zamku. Po jakimś czasie pieszej wędrówki weszliśmy na górę Jonasza i tam pani Marta opowiedziała nam o biblijnym Jonaszu. Następnie przed wejściem do jaskini ciemnej przewodniczka opowiadała nam o Neandertalczykach, a później zwiedzaliśmy tę jaskinię. Na końcu zjedliśmy kiełbasy z ogniska i wpisywaliśmy się do „Księgi Archezji”. Wycieczka bardzo nam się podobała i liczymy na więcej tak udanych wyjść.

Katarzyna Knapik, kl.7a

Rozpoczęcie nowego roku szkolnego 2017/2018

4 września 2017 r. rozpoczął się rok szkolny 2017/2018. O godzinie 9:00 odbyła się uroczysta msza święta celebrowana przez księdza proboszcza - Pawła Łukaszkę. Po wyjściu z kościoła wszyscy udali się do szkoły.
Sala gimnastyczna była pełna uczniów i rodziców. Apel rozpoczął się od wprowadzenia Sztandaru Szkoły. Dookoła było widać nowe twarze. Jak zwykle promienna pani dyrektor - Regina Styn powitała nowych uczniów.
Chwilę później głos zabrała pani wicedyrektor - Regina Adamska. Po krótkiej przemowie uczniowie po kolei mogli rozejść się do swoich klas, gdzie czekali na nich ich wychowawcy.