IMPREZY



Sprawozdanie z wizyty w trzech muzeach


 

W piątek dnia 10 listopada 2017r. klasy VIIa i VIIb o godzinie 8.30 ruszyły na wycieczkę. Połowa grupy realizowała program związany z Muzeum Mehoffera. Przed wejściem do muzeum poznaliśmy cechy stylu klasycystycznego w oparciu o budowle ulic wokół Plant oraz miejsca związane z Polskim Państwem Podziemnym z czasów II wojny. Dom Józefa Mahoffera, przekształcony w muzeum, zwiedzaliśmy aktywnie. Pani Skrzyńska przygotowała nam zadania, które rozwiązywaliśmy oglądając ekspozycję. Musieliśmy znaleźć odpowiedzi na różne pytania, np. „Jaki jest związek domu Mahoffera z powstaniem styczniowym”, „Znajdź motyw szyszki na przedmiotach w muzeum”. W tym czasie druga grupa pod opieką p. Błockiej zwiedzała Muzeum Jana Matejki. W domu malarza podziwialiśmy meble, przyrządy do malowania a przede wszystkim jego obrazy. Wszyscy byli zachwyceni talentem twórcy. Szczęścia dopełnił spacer handlową ulicą Floriańską w kierunku ulicy Kanoniczej, gdzie dwie grupy połączyły się, aby skorzystać z kolejnej darmowej edukacji; tym razem warsztatów w Muzeum Erazma Ciołka. Tam pani przewodniczka najpierw opowiedziała nam całą historię związaną z budynkiem i biskupem a potem rozdzieliliśmy się na dwa zespoły; jeden poszedł na warsztaty dotyczące ikon i kultury Wschodu a drugi na warsztaty do Galerii Sztuki Dawnej Polski. W grupie będącej w galerii w ramach zajęć podzieliliśmy się na siedem grupek, dostaliśmy kartki z ilustracjami i zadaniami typu: „W jakiej pozie przedstawiano postacie święte, a jakiej postacie świeckie”, „ Kim są postacie przedstawiane w dolnej części obrazu?” Dużo zadań rozwiązywaliśmy wspólnie. Od pani przewodniczki dowiedzieliśmy się, że dawniej było popularne wyrywanie sobie włosów z czoła, że prawie każdy obraz był dwustronny. Później pani przewodniczka pokazała nam, czym się malowało obrazy w tamtych czasach. Odwiedziliśmy też salę ze szklaną trumną, portretami pogrzebowymi, obrazami śmierci.
W grupie oglądającej sztukę Wschodu musieliśmy wszyscy bardzo uważać, ponieważ można było łatwo strącić eksponaty i je potłuc lub zepsuć. Każdy z nas dostał kartkę, która składała się z sześciu zadań, które musieliśmy samodzielnie uzupełnić. Wystarczyło się tylko wsłuchać w to, o czym pani przewodnik opowiadała. Wszyscy z zapałem wypełniali karty. Gdy klasy skończyły zwiedzanie, znowu spotkały się, a potem miały chwilę przerwy, aby kupić obwarzanki lub porobić sobie zdjęcia przy malowniczych budynkach Krakowa. Potem wsiedliśmy do busa i pojechaliśmy do szkoły. Wszyscy byli zadowoleni z wycieczki, ponieważ była bardzo ciekawa i w miłej atmosferze. Uważamy, że wycieczka była bardzo udana.

Katarzyna Kozyra z VIIa i Paulina Bień VIIb

Patriotyczna Wieczornica w Korzkwi


Niezwykły był to wieczór, 7 listopada, w Szkole Podstawowej w Korzkwi. Licznie zebrali się tu uczniowie, nauczyciele i przede wszystkim rodzice, by w blasku świec uczcić rocznicę odzyskania przez Polskę niepodległości.
Było niezwykle klimatycznie i nastrojowo. Niejednemu ciarki przeszły po plecach, niejednemu łzy popłynęły po policzkach, gdy dzieci recytowały patriotyczne wiersze, a szkolny chór odśpiewywał podniosłe pieśni. Na scenie królowali uczniowie szóstej klasy, wspierani przez osoby z klas: piątej i siódmej. Szczególne uznanie wymagającej publiczności zyskali: wykonująca dwie piosenki Joanna Kapel, tworzący wokalny duet – Paulina Sułowska i Sarah Marriott-Rybka, a także znakomicie interpretująca wiersz Wisławy Szymborskiej – Karolina Gajda. Wszyscy jednak zasługują na duże słowa pochwały, gdyż włożyli w swój występ wiele pracy.
Kolejna fala wzruszenia udzieliła się publiczności, kiedy w finale wystąpił Chór Parafialny, działający przy kościele Św Jana Chrzciciela w Korzkwi, który poprowadził pan Michał Kwiatkowski. Znane melodie i motywy muzyczne nabrały nowego wymiaru, gdy można było ich posłuchać w wyrafinowanych aranżacjach i w wykonaniu przez prawdziwych profesjonalistów. To naprawdę było wyjątkowe spotkanie z Ojczyzną i z jej niełatwą czasami przecież przeszłością. Szkoła w Korzkwi po raz kolejny stała się miejscem, w którym lokalna społeczność może się zebrać i wspólnie przeżywać podniosłe chwile.
Szczególne słowa podziękowania należą się pani Małgorzacie Trzcińskiej-Wiatrzyk, która przygotowała całe przedsięwzięcie. Za scenografię odpowiedzialna była Pani Joanna Sala-Gajewska, a chór przygotowali pan Witold Żiżka i pani Regina Adamska. Do zobaczenia za rok.

Marek Czarnecki

Noc w szkole


W dniu 3.11.2017 r. odbyła się u nas noc w szkole, organizowana dla klas VII. W tym roku znaleźliśmy się na bezludnej wyspie. W piątek wieczorem przyszliśmy do szkoły, gdzie czekały już na nas panie nauczycielki oraz harcerze. Mieliśmy chwilę na odłożenie naszych rzeczy do sal, a następnie zeszliśmy z powrotem na dół. Następnie dobraliśmy się we wcześniej ustalone grupy i ruszyliśmy na grę terenową, przygotowaną przez naszych harcerzy, która miała pomóc nam wydostać się z tej wyspy. Do wykonania mieliśmy wiele ciekawych zadań, między innymi musieliśmy przejść z zamkniętymi oczami przez tor przeszkód ustawieni jeden za drugim. Ostatnia osoba nie miała zawiązanych oczu i mówiła pierwszej, w którą stronę ma iść. Innymi ciekawymi zadaniami było otwieranie kokosa tak, aby nie wylała się z niego mleko kokosowe, strzelanie kamieniami do dzikich świń czy rozpalanie ogniska. Jednak wielu najbardziej podobało się przenoszenie osób, które ktoś napadł. Ta gra odbywała się przy szkole i w parku w Korzkwi. Potem wróciliśmy do budynku, gdzie konstruowaliśmy maszyny, które pomogą nam wydostać się z bezludnej wyspy. Po ich zaprezentowaniu składaliśmy śmieszne przysięgi naszym wychowawcom, a potem oni nam. W końcu przyszedł czas na kolację przygotowaną z produktów przyniesionych przez nas, którą przygotowały oddelegowane do tego osoby. Po zjedzeniu posiłku udaliśmy się do klas i poszliśmy spać. Wszystkim bardzo się podobało i bardzo żałujemy, że odbywa się to tylko raz.

Katarzyna Knapik, kl. 7a

Halloween , czyli Samorząd rządzi i bawi


 

Zabawy w Samorząd Szkolny zaczął działać. Najpierw nieśmiało włączył się w obchody Dnia Edukacji a potem przygotował Halloween. Obchody tej uroczystości w naszej szkole połączone były z Dniem Dyniowym, więc słodkości, które były sprzedawał samorząd, zawierały dynię. Największą jednak popularnością cieszyły się ciastka z czekoladą. Wystawy wytworów z dyni robionych przez najmłodszych uświetniły uroczystość, podobnie jak prezentacja o przebiegu halloweenowych zabaw w Stanach Zjednoczonych. Wyświetlana ona była przez kilka godzin obok stoiska z ciastem, więc wszyscy mogli ją obejrzeć i skorzystać z wyjaśnień prezentujących ją uczniów. O genezie i historii kultu zmarłych oraz tego święta można było poczytać na kolorowych kartkach z informacjami wiszących na korytarzu. Korzystali z tego uczniowie, a przede wszystkim klasy 0-III, które wraz z wychowawcami przybyły do przewiązki na krótkie zajęcia. Samorząd zorganizował konkurs na: najlepszy strój halloweenowy i najlepiej (najstraszniej) ozdobioną klasę.
Wyłonienie laureatów halloweenowych przebrań było bardzo trudne, bo wielu zasługiwało na pierwsze miejsce. W związku z powyższym nie publikujemy werdyktu, mimo ze jury tego dokonało. Miano najstraszniej udekorowanej klasy zdobyła sala nr. 9 ( kl. 7a,)

Paulina Sułowska

Halloween w naszej szkole


Od rana dnia 30 października w naszej szkole można było dostrzec ogrom dyń, przebranych uczniów i ozdobionych sali. Na korytarzu można było spotkać uczniów w kostiumach kościotrupów, zombie, czarownic i wiele innych ciekawych postaci. Tego dnia odbył się także konkurs na najlepiej ozdobioną klasę i wszyscy bardzo się zaangażowali. W salach królowały pająki, pajęczyny, dynie, plakaty dotyczące Święta Wszystkich Zmarłych lub Halloween oraz ciekawe ozdoby na szybach. Komisja konkursowa miała więc trudny wybór, ostatecznie jednak wygrała sala nr 9, należąca do klasy 7A. W tym dniu nasza szkoła wyglądała jak ,,straszny dwór”, ale najważniejsze było to, że wokół panowały ekscytacja, podniecenie, dreszczyk emocji. Było także wiele śmiechu i radości. Na długo utkwi nam ten dzień w pamięci i z niecierpliwością będziemy go oczekiwać w przyszłym roku.

Antoni Domagała, kl. 7a

Punca, sygnet i warsztaty ekonomiczne


 

Szczęście ekonomiczne uśmiechnęło się do 20 wybrańców z klas VIIa i VIIb, których p.L. Skrzyńska zakwalifikowała do projektu „Punca, sygnet…” w Krakowie. Początek jego realizacji mamy już za sobą. 27 października 2017r. byliśmy na warsztatach z przedsiębiorczości w wyższej szkole ekonomicznej, a podczas zwiedzania Krakowa poznawaliśmy miejsca warsztatów rzemieślniczych i zasady prowadzenia takiej działalności. Początkowo grupa krążyła z przewodnikiem po krakowskim rynku w poszukiwaniu śladów po miejscach pracy dawnych złotników, drukarzy i introligatorów. Rozwiązywaliśmy zadania i zagadki. Pod koniec zwiedzania wszyscy udaliśmy się do Collegium Maius na ul. Jagiellońskiej, aby zobaczyć zjawiskowy zegar i związane z nim wydarzenie. Kolejnym celem było zwiedzenie Muzeum Pieniądza Czapskich, gdzie dowiedzieliśmy się wielu interesujących rzeczy na temat monet i ich historii. Ostatnim punktem wycieczki była wspólna praca na uczelni. Mieliśmy za zadanie objaśnić, co jest potrzebne, aby firma mogła powstać i funkcjonować oraz jakie są konsekwencje posiadania własnej działalności gospodarczej. Po zajęciach uczniowie wraz z panią Skrzyńską wrócili do szkoły. Wszyscy byli bardzo zadowoleni z warsztatów, na których nauczyli się ciekawych rzeczy z dziedziny historii i ekonomii.

Nadia Hundla

„Galicjana 2017”


 

Dnia 24 października 2017 r. pięciu śmiałków z klas 7a i 7b (J. Kapel, K. Knapik, D. Kulesza, P. Macała –Wrześniowska, J. Szpil) razem z panią L. Skrzyńską brało udział w grze terenowej „Galicjana” organizowanej przez Bibliotekę Publiczną w Zielonkach.
Spotkanie rozpoczęło się o godz. 9.00 pod pomnikiem Stanisława Wyspiańskiego, przy szkole w Bibicach. Oprócz naszej szkoły w grze brały udział zespoły ze szkół z Bibic, Woli Zachariaszowskiej i Zielonek. Nasza grupa wylosowała temat ‘Malarstwo” oznaczony kolorem pomarańczowym. Aby dojść do mety mieliśmy pokonać 6 stacji rozmieszczonych w miejscowościach naszej gminy i udzielić odpowiedzi na pytania związane z historią i malarstwem. Dużo przygotowywaliśmy się do rajdu, a i tak okazało się, ze pytania są trudniejsze niż myśleliśmy. Nie mogliśmy tez uwierzyć, że pokonaliśmy aż 13 kilometrów piechotą. Byliśmy w Forcie i Urzędzie Gminy w Zielonkach, we dworze szlacheckim w Garlicy Murowanej, na ryneczku w Bibicach. Około godz. 14, zmęczeni dotarliśmy do mety. Punktem spotkań był budynek CIS-u w Zielonkach. Na miejscu dostaliśmy poczęstunek i ciepłą herbatę. W rezultacie zdobyliśmy drugie miejsce. Pokonała nas tylko grupa z Bibic. Każdy z uczestników otrzymał nagrody i dyplomy.
Bardzo nam się podobało, mamy nadzieję na powtórkę w przyszłym roku i pierwsze miejsce.

Julia Szpil
kl.VIIa

Nocy w bibliotece


 

     KLIKNIJ ABY ZOBACZYĆ WIĘCEJ ZDJĘĆ


W piątkowy wieczór dziewiętnaścioro dzieci z klasy trzeciej i czwartej a uczestniczyło w pierwszej „Nocy w bibliotece”. Na początku, pod kierownictwem artystycznym pani Agnieszki Kapel, uczniowie wykonali zakładki do książek w technice decoupage. Następnym zadaniem, któremu towarzyszyło dużo radości i emocji było poszukiwanie zaginionych książek, z których należało ułożyć domino. Potem odgadywano tytuły książek na podstawie ukrytych w tajemniczej walizce rekwizytów i ilustracji przygotowanych przez poszczególne grupy. W trakcie zajęć powstała opowieść o tajemniczym zamku, stworzona przez wszystkich uczestników. W przeprowadzeniu wszystkich zabaw pomagali wolontariusze: Kamila Krzywda, Dawid Bugajski i Kacper Rudowski.

Czwarte klasy w muzeum
#Dziedzictwo – wystawa w Muzeum Narodowym
w Krakowie




Wystawa pokazuje wybrane dzieła muzealne pokazujące narodową tożsamość naszego narodu. Wystawa podzielona jest na 4 części - geografia, język, obywatele i obyczaje. Dzieła te powstawały w różnych epokach, nawet w czasach zaborów.
W dniu 26.10.2017 r. klasy IVa i IVb pojechały do gmachu głównego Muzeum Narodowego w Krakowie, mieszczącego się przy al. 3 Maja. Po poznaniu pani przewodnik, która krótko opowiedziała o wystawie, poszliśmy oglądać eksponaty, które są podzielone tematycznie. Pierwsza kategoria – geografia - pokazuje zmieniające się granice naszego kraju, ukazane na mapach sprzed kilkuset lat, malarzy, którzy tworzyli na emigracji, ale i też podróżników w odległych krainach.


Mapa II Rzeczypospolitej Polskiej

Kolejna kategoria przedstawia język literatury. Najbardziej utkwiły mi w pamięci ilustracje z książki Wandy Chotomskiej, pt. „Abecadło krakowskie”. Rysunki te przedstawiają najważniejsze zabytki naszego pięknego Krakowa.


Ilustracje z książki „Abecadło Krakowskie”

Trzecia tematyka dotyczyła ludzi zamieszkujących naszą krainę. W dawnych czasach Rzeczypospolita Polska była zamieszkiwana nie tylko przez Polaków, ale i też przez Żydów, Rosjan, Niemców czy też Cyganów. W muzeum jest bardzo duża ilość portretów różnych narodowości, namalowanych przez najbardziej znanych polskich malarzy, takich jak Jan Matejko, Stanisław Wyspiański czy Olga Boznańska.


Olga Boznańska - Portret kobiety (Cyganka) rok 1888

Czwarta kategoria odnosi się do tego, co można powiązać z polskim obyczajem. Widzieliśmy wyposażenie domów, przedmioty religijne, zegary czy też zapis nut utworów Fryderyka Chopina.


Rękopis Poloneza – Fryderyka Chopina

Ciekawostką dla mnie było pokazanie języka esperanto, który został wymyślony przez Polaka. Uczestniczyliśmy w ciekawym teście z tego języka.
Opisałam tylko kilka eksponatów z Muzeum Narodowego, ale jest ich o wiele więcej, również ciekawych i interesujących do obejrzenia. Szczerze polecam tę wystawę każdemu.

Zofia Walczyk, kl. IV a

Ekskluzywny wywiad z przewodniczącymi
Samorządu Uczniowskiego




Jak wygląda praca w Samorządzie Uczniowskim? I jakie pomysły mają przewodniczący?
„Zostaliśmy wybrani, ponieważ chcemy walczyć o lepszą przyszłość!” – z Pauliną Sułowską i Jakubem Sobocińskim rozmawia Joanna Kapel. Joanna Kapel: Cześć! Chciałabym wam zadać kilka pytań dotyczących waszej pracy. Czy jesteście typem osób angażujących się w sprawy społeczeństwa i walczących o lepszą przyszłość?
Paulina Sułowska: Oczywiście, to jest nasz priorytet. Myślę, że właśnie dlatego zostaliśmy wybrani do Samorządu Szkolnego. Chcemy sprawić, żeby przyszłość brzmiała: „SZKOŁA”.
JK: Czy macie doświadczenie w prowadzeniu Samorządu Uczniowskiego?
PS: Tak, ja mam czteroletnie doświadczenie, zaczynając od trzeciej klasy szkoły podstawowej aż do teraz. Jakub Sobociński: Ja również mam czteroletnie doświadczenie, jednak zacząłem od czwartej klasy.
JK: Dlaczego zdecydowaliście się kandydować do Samorządu Szkolnego?
PS: Ja wszystko zaczęłam w trzeciej klasie szkoły podstawowej. Wtedy myślałam: „Nie mam szans być przewodniczącą szkoły, ponieważ jest wielu starszych ode mnie kandydatów, którzy na pewno mają lepsze doświadczenie niż ja”. Ale postanowiłam spróbować swoich sił. Wszyscy kandydaci mówili, że będą mili, koleżeńscy, będą wszystkim pomagać, a ja stwierdziłam, że powiem coś zupełnie innego. Kiedy nadeszła moja kolej, oznajmiłam, że jeśli zostanę przewodniczącą, zaproszę Roberta Lewandowskiego, że razem, wspólnymi siłami spalimy szkołę… i wygrałam wybory do Samorządu! Następnym razem również wygrałam ja, później też… aż do teraz.
JS: Ja pamiętam, że kiedyś byłem na jakimś konkursie, a kiedy wróciłem, koledzy oznajmili mi, że będę kandydował do Samorządu Szkolnego. Wtedy nie wiedziałem, co to jest, więc zapytałem rodziców. Powiedzieli mi, że trzeba zrobić plakaty, że będąc w Samorządzie rządzi się szkołą. Więc zostałem kandydatem. Zrobiłem plakaty, wygłosiłem przemowę, była kampania… i wygrałem. Tak było też przez następne lata.
JK: Jakie macie refleksje z dotychczasowej pracy? Czego udało wam się dokonać?
JS: Wielu rzeczy, np. nie ma zadań domowych na weekendy, wciąż jest szczęśliwy numerek, który mógł zostać usunięty, pojawiły się ławki na korytarzach przed każdą klasą, są dyskoteki.
PS: A najważniejsze jest to, że dzięki nam inni uczniowie naszej szkoły mają decydujący wpływ na to, co się w niej dzieje.
JK: Czy trudno było zrealizować te pomysły?
PS: Dzięki współpracy udało nam się wprowadzić te plany w życie o wiele szybciej i łatwiej, niż gdybyśmy musieli to robić w pojedynkę, to oczywiste. Większych problemów na szczęście nie było.
JS: Były małe komplikacje z organizacją oraz z niezadawaniem pracy domowej na weekend, ponieważ nie wszyscy nauczyciele chcieli się na to zgodzić.
PS: Ale urokiem i wdziękiem udało nam się ich przekonać.
JK: Wiem, że macie dużo obowiązków. Jak wygląda wasza praca i na czym ona polega? Co robicie na spotkaniach Samorządu Uczniowskiego?
PS: Zebrania Samorządu nie polegają tylko na opuszczaniu lekcji. (śmiech) Przede wszystkim omawiamy bardzo ważne sprawy związane z polityką szkolną, między innymi ustalamy podział obowiązków.
JS: Omawiamy plany na cały rok szkolny.
PS: Ewentualnie przygotowujemy apele i ogłoszenia. Ostatnio pracowaliśmy nad przemówieniem z okazji Dnia Edukacji Narodowej.
JK: Jakie macie pomysły na ten rok szkolny?
PS: Mamy naprawdę wiele pomysłów, nie będziemy wymieniać wszystkich, ponieważ zajęłoby to bardzo dużo czasu. Chcielibyśmy zorganizować odbywające się przynajmniej co dwa miesiące imprezy szkolne, gdyż wielu uczniów wyraziło aprobatę, dowiedziawszy się o tym planie. Mamy nadzieję zatrzymać kuferek pomysłów oraz szczęśliwy numerek. I oczywiście brak zadań na weekend.
JS: Będziemy się również starali udekorować dyskoteki, sprzedawać na nich pizzę kupioną wcześniej oraz pepsi lub colę.
PS: A Samorząd Szkolny będzie miał za darmo te wszystkie smakołyki. (śmiech)
JK: Dziękuję bardzo za rozmowę.

Spotkanie z panią Ewą Chotomską


 

     KLIKNIJ ABY ZOBACZYĆ WIĘCEJ ZDJĘĆ


20 października 2017 r. uczniowie klas 0-3 Szkoły Podstawowej w Korzkwi spotkali się z panią Ewą Chotomską, powszechnie znaną, jako ciotka Klotka z telewizyjnego „Tik-taka”, autorką wierszy, książek i piosenek dla dzieci. Wraz z Andrzejem Grabowskim założyła w 1983 r. dziecięcy zespół Fasolki. „Szczotka, pasta” czy „Mydło lubi zabawę”, to znane i lubiane piosenki śpiewane przez dzieci w całej Polsce. Spotkanie było również okazją do przybliżenia małym czytelnikom twórczości Wandy Chotomskiej. Kolorowo przebrana autorka zachęcała dzieci do czytania książek, a wesołe piosenki sprawiły im wiele radości. Można było również kupić książki z autografem pisarki. Spotkanie współorganizowała Biblioteka Publiczna w Zielonkach w ramach wspierania rozwoju czytelnictwa w gminie Zielonki.

Dzień Nauczyciela w naszej szkole


Dnia 13.10.2017 roku w ramach Święta Komisji Edukacji Narodowej w naszej szkole zorganizowano: Dzień Patrona i Ślubowanie Pierwszych Klas.
Patronem placówki jest Jerzy Kukuczka, polski alpinista i himalaista, który zginął podczas wyprawy na Lhotse. Na cześć naszego opiekuna gimnazjaliści recytowali wiersze, a chór szkolny śpiewał piękne pieśni o górskiej tematyce.
Następną częścią uroczystości było ślubowanie pierwszaków, którzy na czele z panią Małgorzatą Kruczek, niczym zawodowcy, zatańczyli poloneza. Nasi mali bohaterowie z przejęciem recytowali krótkie wierszyki i śpiewali piosenki. Potem pierwszaki obiecały, że będą dobrze się uczyć i zawsze godnie reprezentować naszą szkołę. Pani dyrektor - Regina Styn pasowała każdego malucha na ucznia naszej szkoły.
W trzeciej części uroczystości złożyliśmy życzenia nauczycielom w podziękowaniu za ich trud włożony w nasze kształcenie i wychowanie, ponieważ 14 października obchodzimy Święto Edukacji. Tak oto zakończyła się ta wspaniała uroczystość.
Nauczycielom oraz Pracownikom Szkoły życzymy wszystkiego dobrego, cierpliwości, wyrozumiałości, sukcesów zawodowych oraz samych wzorowych uczniów.

Julia Szpil, klasa VIIa

Spotkanie z panem Wiesławem Lipińskim


 

     KLIKNIJ ABY ZOBACZYĆ WIĘCEJ ZDJĘĆ


Obchodzony w tym roku w dniu 13 października Dzień Edukacji Narodowej, a zarazem Dzień Patrona w naszej szkole, był okazją do zorganizowania w dniu 11 października spotkania uczniów klasy piątej i szóstej z podróżnikiem i alpinistą panem Wiesławem Lipińskim, który ma w swoim dorobku wspólne wyprawy z Jerzym Kukuczką. Zaproszony gość zaprezentował zdjęcia z ekspedycji oraz opowiedział o trudach i niebezpieczeństwach czyhających na realizujących swoje pasje alpinistów. Swoim wystąpieniem zainteresował uczniów, którzy chętnie zadawali pytania dotyczące organizacji i przebiegu wspinaczek wysokogórskich.

Warsztaty ekologiczne


 

W czwartek, 5.10.17 r. w naszej klasie zostały przeprowadzone warsztaty ekologiczne, które dotyczyły zanieczyszczenia powietrza i paliw kopalnych. Poprowadził je pan Grzegorz Ćwiertniak.
Gdy weszliśmy do sali, od razu podzieliliśmy się ma cztery grupy. Każda z nich miała przygotować prezentację na inny temat. Dostaliśmy od pana kartki z informacjami, które były nam potrzebne do pracy. Pierwszy skład zajął się paliwami kopalnymi. Mówiliśmy tu, skąd biorą się: ropa naftowa, gaz ziemny, węgiel kamienny i węgiel brunatny. Grupa druga opowiadała o energii. Podała, na ile lat wystarczy nam jeszcze każde z wcześniej wymienionych paliw kopalnych. Najwcześniej, bo już za czterdzieści lat, skończy się rapa naftowa. Kolejna drużyna mówiła o zanieczyszczeniach powietrza. Uczniowie wspomnieli, gdzie w Polsce znajduje się najwięcej smogu i dlaczego. Okazało się, że najwięcej jest go w Warszawie, między innymi ze względu na ogromny ruch samochodowy. Ostatnia grupa miała za zadanie opowiedzieć o niskiej emisji. Po zaprezentowaniu naszych prac przyszedł czas na kolejne zadanie. Polegało ono na dopasowaniu opisów do kwaśnych deszczy, smogu, dziury ozonowej oraz wymyśleniu, jaki mają one wpływ na stan zdrowia człowieka.
Wszystkim nam ta wizyta bardzo się podobała, wiele się nauczyliśmy i mamy nadzieję na więcej takich spotkań.

Katarzyna Knapik, kl. VII a

Na uniwersytecie Pedagogicznym


 

     KLIKNIJ ABY ZOBACZYĆ WIĘCEJ ZDJĘĆ


29 września bieżącego roku odbyła się wycieczka koła ekonomicznego na Noc Naukowców w Krakowie. Trasa wycieczki wiodła ulicami Krakowa na Uniwersytet Pedagogiczny im. KEN. Punktualnie o godzinie 15:30 spotkaliśmy się na Nowym Kleparzu. Pani Lucyna Dzień-Skrzyńska przypomniała nam o regulaminie i programie wycieczki.
Zwartą grupą ruszyliśmy na ulicę Mazowiecką, gdzie znajdował się Wydział Sztuki Uniwersytetu Pedagogicznego. Tam w trakcie warsztatów „Kartonowy świat” mieliśmy możliwość zobaczenia i poznania sposobów wyrabiania przedmiotów z papieru. Sami też wykonywaliśmy stabilne połączenia kartonowe zbudowane zasadą, którą można stosować przy budowie mostów.
Później udaliśmy się do głównego budynku Uniwersytetu Pedagogicznego przy ulicy Podchorążych, gdzie o godzinie 19:00 w Instytucie Fizyki, mieliśmy możliwość uczestniczenia w pokazach doświadczeń, głównie chemicznych. Ciekawe zajęcia pozwoliły nam poznać właściwości ciekłego azotu oraz jego zastosowanie z przedmiotami codziennego użytku. Następne były warsztaty, na których mogliśmy dowiedzieć się, jak wyglądało niebo w chwili naszych narodzin.
Ponadto uczestniczyliśmy w wielu ciekawych zajęciach na tym uniwersytecie. Były to między innymi sala krzywych luster, salon gier matematycznych, warsztaty robienia ozdobnego papieru oraz oglądanie wielu interesujących wystaw, prezentacji czy zajęć.
Na zakończenie dla każdego uczestnika czekała miła niespodzianka w postaci pamiątkowych gadżetów z logo Nocy Naukowców 2017r. Uważamy, że wycieczka była bardzo udana, bo przybliżyła nam ciekawostki związane z nauką i codziennym życiem. Dzięki wspólnej wyprawie i zwiedzaniu uczelni przeżyliśmy wspaniałą przygodę.

Julia Jagło
Mariola Cieślik

Rajd Neandertala – relacja


 

     KLIKNIJ ABY ZOBACZYĆ WIĘCEJ ZDJĘĆ


28 IX 2017r. około godziny 8:30 wyjechaliśmy razem z Panem D.Ludwinem oraz Panią L. Dzień-Skrzyńską na rajd po terenie OPN . Przy kościele św. Katarzyny w Sąspowie dostaliśmy pierwszy zestaw 9 pytań z przyrody i historii ojcowskiego parku. Nasza grupa zdobyła 14 punktów na 18. Był to całkiem niezły wynik. Następnie wyruszyliśmy około 1,5 kilometrową trasą do miejsca położonego niedaleko Warzechówki. Tam otrzymaliśmy drugi zestaw pytań. Przewodnik ośrodka dydaktycznego pokazywał nam kawałek zdjęcia, a my mieliśmy odgadnąć, co to jest za miejsce. Po odpowiedzi na te pytania ruszyliśmy dalszą częścią trasy, która biegła do muzeum OPN i hotelu "Pod Kazimierzem". Tam pani przewodnik pokazywała nam kawałek drzewa lub krzewu, a my odgadywaliśmy, jaka to jest roślina. Można było uzyskać max. 9 punktów. Potem ruszyliśmy dalej. Ostatni punkt kontrolny znajdował się przy „Kościele na wodzie". Odpowiadaliśmy tam na pytania dotyczące gatunków zwierząt. Zdecydowanie była to najcięższa kategoria. Dalej poszliśmy na koniec trasy, aż do kościoła na Grodzisku, gdzie czekały na nas kiełbasy, które sami musieliśmy sobie usmażyć. Stamtąd odebrał nas autobus którym wróciliśmy do szkoły. Była to bardzo edukacyjna wycieczka, mimo że każdy wrócił z niej zmęczony.

Adam Kawa

Warsztaty pisarskie z panią Roxaną Wojtas-Tabiś


 

     KLIKNIJ ABY ZOBACZYĆ WIĘCEJ ZDJĘĆ


W środę 27, września 2017 r. klasy siódme w naszej szkole spotkały się z panią Roxaną Wojtas -Tabiś, autorką książek z gatunku fantasy. Na początek warsztatów Pani Roxana opowiedziała parę zabawnych historii związanych z pytaniami, które zdarzało jej się usłyszeć w trakcie wizyt w różnych szkołach. Po tych dygresjach pisarka płynnie przeszła do tematu spotkania. Opowiedziała o historii gatunku fantazy, a także mówiła, ile czasu potrzeba na napisanie książki tego rodzaju. Następnie autorka podzieliła klasy na grupy. W pierwszej znajdowali się „krytycy literaccy”, w drugiej zaś „pisarze”. Zadaniem „krytyków” było podać argumenty, dlaczego pisanie książek fantasy jest banalnie proste, a celem „pisarzy” było wytłumaczenie naszym kolegom i koleżankom, dlaczego tworzenie książek w tej tematyce jest bardzo trudne. Pod koniec zajęć Pani Roxana opowiedziała trochę o swoich dziełach literackich, takich jak np. powieści „Wybraniec" lub „Tajemnica Zafiry". Uchyliła nam też rąbka tajemnicy na temat jej przyszłej książki, która ma wyjść w grudniu tego roku. Na końcu można było nabyć książki „Wybraniec" oraz „Geniusz" wraz z dedykacją. Osobiście zdecydowałem się na zakupienie jednej z tych wspaniałych pozycji. Mam nadzieję, że przypadnie mi do gustu. Przez całe spotkanie towarzyszyła nam miła atmosfera. Moim zdaniem warsztaty przebiegły znakomicie.

Patryk Regulski, kl.7b

Międzynarodowy Dzień Kropki


 

 

15 września obchodzony jest Miedzynarodowy Dzień Kropki. Również w naszej szkole najmłodsi uczniowie cały dzień bawili się kropką, uczyli się o kropce i rysowali kropki. Zajęcia rozpoczęły się od obejrzenia filmu o Vashti małej dziewczynce, która nie wierzyła we własne możliwości. Potem dzieci tworzyły piękne prace plastyczne. Wszyscy również wyszli przed szkołę, aby stworzyć kolorowy kropkowany dywan na chodniku. Na korytarzach powstał wernisaż pięknych prac z kropką w roli głównej.

Wybory do Samorządu Uczniowskiego



 

     KLIKNIJ ABY ZOBACZYĆ WIĘCEJ ZDJĘĆ


„Wesele” w korzkiewskim zamku


 


W piątek, 15 września, w zamku w Korzkwi odbyło się Narodowe Czytanie „Wesela" Stanisława Wyspiańskiego. Utwór prezentowany był przez uczniów ze szkoły w Korzkwi. Występ opóźniły drobne problemy techniczne, ale po kilkunastu minutach mogliśmy już spokojnie oglądać reprezentantów naszej szkoły.. Na widowni zasiadli: pani dyrektor – Regina Styn, pani wicedyrektor – Regina Adamska, kilku nauczycieli, a także uczniowie. Występ był nadzorowany i zorganizowany przez panią Reginę Adamską i pana Marka Czarneckiego. Nasi artyści mieli niesamowicie piękne stroje, które przykuwały uwagę widowni. Jako pierwsi wystąpili reprezentanci klasy 7a. Następnie na scenę wkroczyli elegancko ubrani uczniowie z klasy 3 gimnazjum, a na koniec w krakowskich strojach ludowych wstąpili uczniowie klasy 2 gimnazjum. Cały występ przebiegał świetnie i wydaje się, że każdy był zadowolony. Nauczyciele byli dumni ze swoich wychowanków. To wydarzenie znacznie ubarwiło nudny i deszczowy piątek. Dziękujemy uczniom, którzy występowali oraz organizatorom za dzień pełen wrażeń. Patryk Regulski, kl. 7 b

Wycieczka do “Archezji”



 

     KLIKNIJ ABY ZOBACZYĆ WIĘCEJ ZDJĘĆ


W dniu 11.09.17 r. klasy siódme pojechały do Ojcowskiego Parku Narodowego. Jest to wycieczka, na której cofamy się do czasów średniowiecznych.
Po przyjechaniu na miejsce zrobiliśmy sobie kilka klasowych zdjęć, czekając na panią przewodnik. Niedługo potem jednak pani Marta pojawiła się na parkingu, na którym byliśmy. Następnie ustawiliśmy się w kręgu i każdy z nas musiał coś o sobie opowiedzieć, aby pani mogła nas poznać. Wkrótce wyruszyliśmy w drogę do zamku. Weszliśmy do pomieszczenia w wieży, gdzie oglądaliśmy makietę budynku z czasów średniowiecza. Na ścianie wisiał też portret założyciela zamku - króla Władysława Łokietka oraz jego syna - Kazimierza Wielkiego. Kolejnym punktem była studnia obok zamku, gdzie mogliśmy zadawać pytania pani przewodnik. Miedzy innymi pojawiło się pytanie, dlaczego pani Marta przyszła do nas z psem. Okazało się, że chciała nauczyć go zachowania wśród dużej grupy ludzi. Potem chętne osoby mogły wejść na punkt widokowy obok wieży zamku. Po jakimś czasie pieszej wędrówki weszliśmy na górę Jonasza i tam pani Marta opowiedziała nam o biblijnym Jonaszu. Następnie przed wejściem do jaskini ciemnej przewodniczka opowiadała nam o Neandertalczykach, a później zwiedzaliśmy tę jaskinię. Na końcu zjedliśmy kiełbasy z ogniska i wpisywaliśmy się do „Księgi Archezji”. Wycieczka bardzo nam się podobała i liczymy na więcej tak udanych wyjść.

Katarzyna Knapik, kl.7a

Rozpoczęcie nowego roku szkolnego 2017/2018



 

4 września 2017 r. rozpoczął się rok szkolny 2017/2018. O godzinie 9:00 odbyła się uroczysta msza święta celebrowana przez księdza proboszcza - Pawła Łukaszkę. Po wyjściu z kościoła wszyscy udali się do szkoły.
Sala gimnastyczna była pełna uczniów i rodziców. Apel rozpoczął się od wprowadzenia Sztandaru Szkoły. Dookoła było widać nowe twarze. Jak zwykle promienna pani dyrektor - Regina Styn powitała nowych uczniów.
Chwilę później głos zabrała pani wicedyrektor - Regina Adamska. Po krótkiej przemowie uczniowie po kolei mogli rozejść się do swoich klas, gdzie czekali na nich ich wychowawcy.

Nadia Hundla, klasa 7a